3 Ocak 2012 Salı

KIŞ SEBZELERİ TÜKETEREK BAĞIŞIKLIĞIMIZI DİNÇ TUTALIM

Bence her sebze ve meyve mevsiminde yenilmeli. Kışın kışa ait sebzeler, yazın da yaza ait olanlar yenildiği zaman daha sağlıklı olduğuna inanlardanım. Zaten yazın yediğimiz domates salatalığın kokusunu da kışın bulamadığımı düşünüyorum. Hem kışın da salata yapılabilecek bir sürü sebze varken domates, salatalık, biber de ısrarcı olmanın da çok anlamsız olduğunu düşünüyorum.

Şu sıralar yenilebilecek en güzel salata da içinde bol miktarda havuç ve turp olan salatalar....Ben her akşam yemeğin yanında salata yapmaya çalışıyorum. Hem de rengarenk salatalar. İçinde tam kış sebzeleri.... Havuç, turp, kıvırcık, taze soğan, mor lahana, maydanoz, dereotu... hatta bazen sarımsak  bile doğruyorum ince ince:) Çok lezzet katıyor. Hem çok lezzetli oluyor, hem de kışın bağışıklık sisteminizi dinç tutmaya yardımcı oluyor. İsterseniz biraz iri iri parçalar halinde ceviz de ekleyebilirsiniz. Bol limon ve biraz zeytinyağı ve tuz ile de lezzetini artırabiliriz...




Hastalıkların kol gezdiği son yıllarda insanın kendisini korumanın ilk aşamasının beslenmeden başladığının ve bunun da doğal ve zamanında tüketilen besinlerle sağlandığını düşünenlerdenim. Kısacası kışın çilek, erik, domates tüketmek yerine portakal, mandalina, havuç tüketin derim ben...Bu da benim naçizane fikrim:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sen Ne Dersin?

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...